سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دهکده عکس و مطلب


مرد انگلیسی که دلداده آیة الکرسی بود
دانشمند و نویسنده مصری عبدالعزیز جاویش می گوید : تصادفاً با یک انگلیسی مسلمان برخورد کردم که از اسلامش هیچ انگیزه مادی نداشت و با مسلمان شدنش در پی به دست آوردن مقام نبود . آن مرد انگلیسی به من گفت در قرآن کریم آیه ای است که من هرگز از تکرار آن ملول و رنجور نمی شوم و هر اندازه می خوانم احساس خستگی نمی کنم . این آیه ، خدا را به گونه ای توصیف کرده که هیچ یک از رهبران ادیان نمی توانند خدا را آن گونه توصیف کنند . پس شروع به خواندن آیة الکرسی به زبان انگلیسی نمود آنگاه به من گفت تو را به جان پدرت ای عرب " مسلمان " آیا می شود گاهی این آیه به گوش تو بخورد و تو در غفلت از آن در حالت سرگرمی نباشی و آیا شده که زبانت را به خواندن این آیه بگردانی و با عجله و شتابزدگی از آن نگذری و لحظه ای در آن بیندیشی ؟ !
پاداش کسی که آیة الکرسی را زیاد می خواند
عبدالله ابن عوف گفته است :  شبی در خواب دیدم که قیامت شده بود . من را آوردند و حساب مرا به آسانی بررسی کردند . آنگاه مرا به بهشت بردند و کاخ های زیادی به من نشان دادند که من از زیبایی آنها تعجب کردم .به من گفتند درهای این کاخ ها را بشمار من هم شمردم 50 در بود . بعد گفتند خانه هایش بشمار شمردم تعداد آنها 175 خانه بود.به من گفتند این خانه ها مال توست . آنقدر خوشحال شدم که از خواب پریدم و خدا را شکر کردم . صبح نزد ابن سیرین رفتم و خواب را برایش تعریف کردم . ابن سیرین گفت : معلوم است که تو آیة الکرسی زیاد می خوانی . گفتم بله همین طور است ولی تو از کجا فهمیدی ؟ جواب داد : برای اینکه این آیه 50 کلمه و 175 حرف دارد . من از زیرکی و حافظه او تعجب کردم آنگاه به من گفت : هر کس آیة الکرسی را زیاد بخواند سختی های مرگ بر او آسان می شود .


نیت حج
آقای محمد مهدی سلیمانی ( یکی از حافظان قرآن ) نقل می کند که در مسابقات قرآن شرکت نمودم بعد از اینکه در سطح شهرستان و استان رتبه اول را آوردم خود را برای مرحله نهایی آماده کردم .در روز اختتامیه معلوم شد که رتبه نخست را بدست آوردم  .شروع کردند به اهدای جوایز که بیشتر سکه ، نیم سکه و ربع سکه بود . وقتی که اسم مرا برای گرفتن جایزه خواندند آیة الکرسی را به نیت حج عمره خواندم تا به جایگاه رسیدم .ناگهان شنیدم که هدیه من حج عمره است . عجیب آن بود که بعد از مراسم،مدیر مسابقات به پدرم گفت : خدا می داند تا آن لحظه نیت چنین هدیه ای نداشتم و یکدفعه به ذهنم آمد که جایزه ایشان زیارت خانه خدا باشد .


تاثیر شگفت انگیز آیة الکرسی در یک حادثه
حادثه این بود که در یک آتش سوزی عجیب یک کارت پرس شده آیة الکرسی و دعای معراج با روکش پلاستیک در میان شعله های آتش آسیب ندید . بنا بر اظهار مسئول تیم آتش نشانی ، در این منزل یک اتاق بود که حالت انباری داشت و در آن ، کتاب ، چوب ، قاب عکس ، شیشه و بنزین نگهداری می شد . بر اثر کبریت بازی بچه ها این مکان دچار حریق شده و تمام وسایل داخل آن در آتش سوخت به طوریکه قابلمه رویی و قاب مهتابی ها ذوب شده بود اما این کارت آیة الکرسی در میان شعله های آتش و خاکستر سالم مانده بود !

آیه الکرسی